Framtidens upplevelse?

Absolut Vodka skapar framtidens barupplevelse
Höjdare från Absolut Vodkas ägare, Pernod Ricard, var på blixtvisit i Stockholm i helgen. Orsaken var att Absolut Vodka höll i ett hackathon vid Absolut Atelier i Stockholm – Liqui Ddata. Uppdraget gick ut på att tolka framtidens barupplevelse. Spritjätten hade bjudit in talanger inom konst, programutveckling, design och ingenjörskonst.
Ovanstående har jag snott från tidningen Resumés hemsida – som jag besöker varje dag…
Rubriken fick mig att fundera ”hur kan man tänka sig att framtidens bussreseupplevelse ser ut”?
Och vidare funderade jag på om det vore möjligt att samla en grupp människor som fick uppdraget att ”tolka framtidens bussreseupplevelse”.

Kolla vilken typ av personer som Pernod bjudit in för att försöka åstadkomma den ”tolkningen” av framtidens barupplevelse – inga A-lagare precis.
Och jag förstår fullkomligt vilken typ av människor som ”branschorganisationen” skulle samla för att försöka tolka framtidens bussresor.
PRO-folk – förstås.
Vilka andra trodde du då?

Det blir mer av vibrationer från något Folkets Hus-möte i Ludvika 1987 än en optimistisk framtidsresa.

Fyra pingviner står och tittar på en femte pingvin som flyger i cirklar ovanför deras huvuden. ”Vi har sagt till honom att det är omöjligt men han vägrar lyssna.”

Annonser
Det här inlägget postades i Buss- och kollektivtrafik, Bussföretag och busschaufförer, bussresearrangörer, Bussresor- och busstrafik, Busstidning, Bussturism, Bussturism och bussresenärer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s