Att höras…

Läser en rubrik som inte vill lämna mina tankar. I Resumé läser jag:
”Det handlar om att höras bland folk som inte är intresserade”.

Själva artikeln berättar om en reklambyrå som vunnit pris  för Hjärt-Lungfondens radiospot – Varje sekund räknas.

Så funderar jag – Vilka människor kan det vara som inte är intresserade av att åka med kollektivtrafiken?
En sedan årtionden tillbaka utpekad grupp är ju (vi) som föredrar vår bil…
Då återstår att finna svaret på en av livets enklare frågor (eller ska jag skriva – olösta mysterier) – Vad gör då BR och Svensk Kollektivtrafik och andra kollektivtrafikförespråkare – för att nå oss ointresserade?
Inte bara för att nå oss – utan också för att med sina förföriska locktoner övertyga oss om buss- och kollektivtrafiken ljuvligheter…
Någon?

under mattan

Annonser
Det här inlägget postades i Buss- och kollektivtrafik, Bussföretag och busschaufförer, bussresearrangörer, Bussresor- och busstrafik, Busstidning, Bussturism, Bussturism och bussresenärer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s