Egensinne…

Sitter och småsurfar på internet i väntar på att få bjuda goda vänner på en middag senare i kväll – och läser en rad i DNs nätutgåva som får mig att – fundera…
I en krogrecension läser jag:
Också varmrättsdelen av menyn präglas genomgående av kompetent tillagad mat i avsaknad av det egensinne som krävs för att rätterna ska fästa i ens minne.

Jag förstår precis vad recensenterna menar med egensinne men när jag nu ska försöka överföra detta – hos restaurangen – saknade egensinne till buss- och kollektivtrafiken börjar jag fundera lite över vad ordet betyder – med andra ord.
Synonymer: Obstinat, trotsig, trilsk, bångstyrig, orubblig, hårdnackad, egenmäktig, egenvillig, tjuskallig, omedgörlig, envis, självrådig…

Och begriper direkt varför jag inte kan minnas någon bussresa…

 

Det här inlägget postades i alla, Buss- och kollektivtrafik, Bussföretag och busschaufförer, bussresearrangörer, Bussresor- och busstrafik, Busstidning, Bussturism, Bussturism och bussresenärer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

