Kollektivtrafikgeni…

Återkomst…

Det är svårt att spå – särskilt om framtiden – är en ramsa jag gärna vill ta till som jag befinner mig (10/5) på ett hotellrum i Salzburg. Jag befinner mig på en studieresa tillsammans med vännen Thomas Johansson där vi far runt i Tyskland och Österrike för att titta på trådbuss-system i olika städer.
Vi har – när du läser detta – besökt Solingen, Esslingen, Wuppertal och Braunschweig i Tyskland samt Salzburg, Gmunden, Linz i Österrike.

Vännen Thomas är en oerhört kunnig person – rent av en slags världsauktoritet – vad gäller just trådbussar och medverkar bl a som skribent i tyska facktidningar om kollektivtrafik – förutom t ex svenska Busstidningen. Är också redaktör för en egen tidning som heter Modern Stadstrafik.

Det är en fröjd att få lyssna på kunniga personer – och Thomas har – under våra långa kvällssamtal kring våra upplevelser – fått mig att nytända i en lust att fortsätta vara med i den svenska debatten (vilken debatt – kan man ju förstås fråga sig) om den svenska buss- och kollektivtrafiken.
Men eftersom jag är på utlandsresa t o m 28 maj blir det inte så ofta och hängivet fram till dess.
Och sedan huvudsakligen på annan plats än denna…

Medan du väntar tycker jag att du ska titta in hos bustidningen.se och läsa vad jag skriver där som passar till den rubrik som jag satt till detta inlägg…
Varmt välkommen.

Det här inlägget postades i alla, Buss- och kollektivtrafik, Bussföretag och busschaufförer, bussresearrangörer, Bussresor- och busstrafik, Busstidning, Bussturism, Bussturism och bussresenärer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

